Monday, June 29, 2009

sayang banyak vs sayang sikit

smlm ku berkesempatan meneman najla tido...biasa papa yang akan temankan najla tido sbb najla tido sorang kat bilik dia....sejak dia umo 2 tahun, dia dah dibiasakan untuk tido sendiri..alhamdulillah najla berani...walaupun terjaga di tgh malam..hanya memanggil mama dgn sedikit tangisan manjanya....

bila di atas katil...najla mau mama ngan papa berada disebelahnya..kakak nak duk tgh, katanya, nak peluk mama ngan papa..dah lama ku x temankan dia tido sbb masa dia nak tido, masa 2 juga lah hadeef ingin menyusu..kesian kakak..nak dimanjakan...lalu dia sentiasa bersama papa..sembang, mandi banyak bersama papa...

smlm hadeef tido awal..so ku bersamanya dengan papa...dia seronok2 bercerita itu ini..menyanyi..begitu berbunga hatinya....ku dapat bayangkan betapa seronoknya dia...dia peluk mama, papa..eh katanya, mana hadeef..apa la hadeef nei tido awal sgt...kemudian kutanya padanya...kakak sayang mama, papa banyak ke sikit....lantas pantas bibir mungilnya menjawab....sayang banyak la mama....tak baik tau sayang cikit...terus diciumnya mama ngan papa ngan banyaknya...nasib baik hadeef dah tido..kalo x hadeef pun diciumnya...terkedu aku ngan najla...alhamdulillah..najla sayangkan keluarganya banyak sekali.....

ku biarkan dia melayan perasaan sambil ku belai n peluk dia... tak sampai 10 minit..najla dah tertido dalam dakapan mama dan papa...najla..jadilah anak yang berguna bila besar nanti....pada keluarga...pada agama...harapan mama dan papa spy kami dpt menghirup nafas di dunia ini lebih lama untuk melihat najla dan hadeef membesar....aminnnnn..

1 comments:

anie said...

wah bagusnya anak akak yg sulung dah blh tido sendiri. anak saya umo dkt 3 thn pun penakut tggl dlm bilik sorang2..tu lelaki tu..huhuhu..dia pun kalo nk tido habit nya nk gentel2 cuping telinga org baru leh tido..kelakar tul la anak sulong ku itu..ye la moga2 anak2 kita jadi org yg berguna dunia dan akhirat kan..amin..