Thursday, June 4, 2009

sToK eBm 3 jUnE 2009

semalam hadeef tido maghrib 2 dah x bangun2..mr hubby lak ke umah ma amek najla coz dia main kat sana..sepupu sepapatnya ramai...apa lagi..x nak balik ke rumah la...ape nak buat erk...aper kata hapdate stok dalam deep freeze 2..dah lama x hapdate n susun ikut tarikh..bukan aper..senang nak managed kan....

stok EBM hadeef 11 Mac 2009-31 Mei 2009

stok EBM hadeef 1-3 Jun 2009 ( ada 9 ketul jerk..)


salah satu stok dalam masa 10 hari...lupa la tarikhnya...


setelah dikemaskini :-
  1. 11-20 Mac 2009 : 21
  2. 21-31 Mac 2009 : 25
  3. 01-10 April 2009 : 32
  4. 11-20 April 2009 : 27
  5. 21-30 April 2009 : 35
  6. 01-10 Mei 2009 : 36
  7. 11-20 Mei 2009 : 38
  8. 21-31 Mei 2009 : 27
  9. 01-03 Jun 2009 : 09

Hapdated stok : 250 ebm * 3/3.5/4 oz each = 750 oz ( amek purata 3 oz each)

selesai sudah hapdated process kali nie..

Moga Allah akan sentiasa melimpahkan rezeki untuk BF hadeef kali nie..Aminnnn....

5 comments:

mamanoa said...

YA ALLAH...kagumnyer tgk stok..ader baper ratus da tuh...byk nyer..gigih nyer..cekalnyer..disiplin nyer...i nyer stok suku dr tu jer kut..

nard said...

mmg byk...saya pun menyimpan jugak...tp x de la byk cam tu..bb saya pun sama umur cam hadeef tu..br 3 bulan...tp bb sy gurl...dia kuat minum gak..rase cam da kurang je susu yg disimpan..skali minum kdg2 smpai 6oz..slalu nye 8 oz dr pg sampai ptg la...blk keje bg badan lak..

sy x simpan dlm plastik..sy simpan dlm bekas plastik yg leh masuk microwave tu...

mcm mn susu leh byk..mcm mn nk tmbh susu

Norazlina Abdullah said...

ntah la nard..x de la petua makan aper2..makan aper sahaja but mknn berangin ina kurangkan cikit esp soya sbb hadeef nie senang colic...kat office 3x pump n kat umah kadang2 sekali..kadang2 2x..tgk breast penuh ke tak la kalo kat umh..kalo kat office..wajib on 10, 1 n 4pm...senang simpan lam liner sbb main campak jer..hehehehe..x de possibility tertumpah kan...tapi rasanya mungkin bb stimulation n pumping kot....atau sbb freestyle menyebabkan ku rajin pump..tapi x dinafikan 2 phase expression mmg banyak bantu untk stimulate susu..:)

sal1506 said...

huhu... banyak nye. Alhamdulilah...
mcm simpan santan paket je..
main campak2 gitu.. :)

Akan ku jadikan semangat....

Norazlina Abdullah said...

hahhahahha..kelako la sal nie..ada ke paket santan...hehe