Wednesday, June 17, 2009

my pumping result

di sebabkan keboringan melanda di office nie, so keje aku mengedit blog tapi x de idea nak corat coret pasal aper...so, di tgh lautan keboringan ku snapkan gamba hasil pumpingku ke 2 jam 2 petang tadi...dulu aku pump 3 jam sekali kat office nie..tapi ntah la..nak kata kemalasan x jugak..ke aku nak cuba jadual baru...skrg nie aku pump jam 10am, 2 pm n 5.30pm...alasannya jugak sbb cooler bag aku x muat nak letak 5 botol n malas bawak xtra liner(alasan je 2 )...

aku ada tanya fara, aper aku nak buat ngn stok ebm yang byk sgt 2 ( ada la dekat 300 pek)..bukan nak riak ke aper erk..aku dah cuba rotatekan stok aku spy sentiasa ada yang baru...tapi aku amek 1 jer...nasib baik pakai deep freeze..stok tahan 6 bulan..sbb aku lagik prefer fresh EBM untuk hadeef...hadeef mnm sehari 20 oz n aku pump ada la dapat dkt 30 oz ( plus 1* at home )...then fara ckp try krgkan pumping session ( tp kalo production krg, tanggung la risiko sdr )...mak aiii..aku x nak..aku x nak overconfident jadik aku amek langkah nie jer..jarakkan pumping session..tp still 3 x time hadeef tiada bersama ku....smlm, total 3x aku dapat 24 oz lagi banyak dari aku buat 3 jam sekali.kalo x dalam 20 oz jer...ke sebab aku makan NASI DAGANG erk...sebb lepas2 bersalin nie baru aku sentuh nasi dagang..kan dalam 2 ada halba...n hari nie lak kul 10 aku dapat 10.5 oz n kul 2 dapat lak 8 oz..so total 2 * pumping = 18.5 oz...biasa petang nanti aku akan pump while my hubby drive..dapat la 4-5 oz lagi..tapi aku pum sebelah jer..sblh simpan hadeef sbb dah nak balik kan...

nie hasil kul 2 tadi..dapat 8 oz..alhamdulillah

tgk la kalian..mmg x sama both b*..kiri mesti lagi ckt..aku dah cuba banyakkan direct feed belah yang kurang 2..tapi sama gak...huhuhuhu....oh ya..skrg aku dah guna handsfree kit..gian gak lama2, x rasa renyah lak....lagi la tangan leh guna dua-dua untuk buat projek sampingan....

pump yang amat berjasa dalam hidup...FS

oh ya, dulu aku selalu set fasa stimulation sampai 6-7 sbb x gheti lagi kot...tapi bila dah masuk thread pasal FS, n aja cakap guna level 4 je..aku pun try la..mula2 rasa cam susu manja2 je kuar tapi skrg aku amat2 comfortable ngan this suction level..aku akan guna level 5 time time fasa expression....n mmg aku2 sgt2 sesuwai ngan level nie...n aku terkejut hayatie (pengepam tegar) guna sampai level 8..terkezut mak yatie oooiiii....kalian tgk la gambar sebelah pump 2..2 la gamba aku masa bujang2 dl..gambar 2 sajer aku letak ctu..sbb aku nak kurus balik cam 2..n baju 2 pun aku dah boleh pakai balik...yeeehaaaaa.........k la...sekian entry ku hari nie...nak p solat dulu..

6 comments:

Aliff Imran said...

dasat r u...300 tu stok!!!! skali pam produk u byk giler..i standard skali pam pun dlm 5-oz jer

mmg salute..tabik spring kat u...

ina said...

hahahaha..kelako la hang nie....2 la..x tau dah nak manage camner...

syikin said...

ku makan nasi dagang pun terasa susu lbh skit...ina ku tgk mu mengepam dpt byk, ku pn dah gigih mengepam 2 kali sehari (dolu2 ku mengepam skali sehari je hehehe), persediaan utk bln pose sama nih

ina said...

jom umisyifa..bila kita dah buat as daily rutin..x rasa sukar pun..enjy lagik bila tgk hasilnya...ku tempekkan gambar 2 spy jadik pembakar semangat kot2 susu merudum nanti..chaiyyok umisyifa...

Shairiman bin Badzri said...

aku punya pengesyoran (kurangkan sesi pum) tu tak brapa elok sebenarnya..yang terbaik ko cepatnya sikit rotation susu ko tu..aku tak mo dgr susu ko buat facial la..buat puding la..sayang wei..walaupun ko prefer hadeef minum fresh ebm..ko bayangkan la..tak kan nak biar susu tu expired..rotate..jgn tak rotate..jgn jadik aku..susu ngam2 jer skarang nih..stok utk kecemasan (yg benar2 cemas) sahaja!!

puan punyer said...

freestyle idaman kalbu....... bestnya banyak susu gtu. semoga Allah mempermudahkan perjalanan BF Ina dan saya huhu

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers