Thursday, September 3, 2009

makan-makan berbuka...

alhamdulillah..sejak mula berpuasa sampai hari ke 12 semalam..
aku masih lagi mengekalkan rekod masak di rumah..
kui2..member2 cakap aku ghajinnnn
ghajin ke....
1st sebb aku ghajin sbb aku dah busannnnn tahap gaban makanan kat PARAM
balik2 2 jer..
dah la mahal..camner la nak menjimatkan ekonomi kalo dah mengarut meraban kelabu mata tgk makanan2 2 kan...
aci x kalo aku cakap..kalo kita p PARAM..rm 10 mmg x cukup...kuih ajer maunya nak jugak 2-3 jenis...lauk toksah cakap la.....
yang masalahnyer lak..lauk2 nie x tahan lama...
bila dah sahur..huhuhu...cam dah lalu jer nak telan..sbb ingatkan diaorg start masak kul baper lagi..pas 2 nyer..kalo sedap x per la..x sedap, ke tong sampah la..
x larat makcik nak tolannnnnnnnn...
tapi yang aku best sgt bila time masak memasak nie...
sbb mr hubby la...
dia akan makan senambah2 nyer ( dalam kata lain, memboyotkan lagi perutnya ituh..)
sbb dia cakap dia suka masakan aku ( hishhh, rasa cam kembang kempis je hidung nie...)
SEDAPPPPPP katanya...
makcik banggo wooooo.....
rasa cam isteri mithali jer....
kui..kui...
tapi ku rasa bab ibu mithali jer yang x...
sebab cian hadeef esp nyer.....
sbb ku tinggalkan je main sorang2.....
ye la..nak masakkan...
najla leh la temankan dia main jap..pas 2, dia biar je adiknya ituh...
mainan lak silih 5 minit kena tukar.....kalo x nangis..mintak ku layan dia....
so far..sejak puasa nie...
aku make sure masak dalam 1 jam ++ jer....cian anak2 nak manja2...
dah la drive sorang je bulan poser nie coz anak2 kena by seawal 4.30 pm....
papanya kul 5.30 pm baru kuar office....
mmg terkial2 mama.......
oh ya...berbalik pada menu....semalam lauk pauk simple jer...main campak je kan....
so smlm aku masak ini...
menu berbuka : 02/09/09

1) gulai lemak kuning tenggiri
2) udang bawang goreng
3) ulam brokoli+bendi
4) air asam
5) air : twister orange juice

yummie..berselera kamik makan...siapa yang makan x berselera time bulan puasa nie...nanti2 bila ku free ku tempekkan lagi menu berbuka ku inih ye....selamat berpuasa........

0 comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers