Sunday, November 8, 2009

ujung minggu..memenatkan..

huhu...minggu nie adalah hujung minggu yang memenatkan..tapi kalo ari minggu jugak la hari yang best sbb ku dapat jugak bergolek2 ngan anak dara n terunaku ituh, dapat gak bergolek ngan mr hubby..ahaks..ahaks.....dapat melayan mereka...apa yang mereka nak..mama layan wokehhhh..opss. termasuk mr hubby ke nie...kalo hari keje..penat sgt..inginkan perhatian..huhu...start selasa last week hujan x reda2...n kemuncak hari sabtu...sampai umahku naik air beb...ni gara2 longkang besar beb...tersumbat le..sempat la jugak masuk sampai penuh air kat bilik air..najla apa lagi..bukan main suka lagi tgk air..aper lagi time tokki lak offer main air...sampai terketar sejuk...n sib baik x demam...kalo x mama gak yang susah...
jumaat!!!!!! mmg hari makan sedunia..MIL masak sik lemak pepagi 2...mr hubby keje lak pagi..so lepak je la umah MIL...tak sampai tghari...ubi kayu rebus cicah kelapa parut+kopi....yummieee..hujan2 nie mmg best..lapau...hadeef lak mama masak sup pasta..
yummi..pasta soup

...wahh, selera dia makan...padahal eiiii, aku test x bestnya..tawor...kakak ku bagi makan gak..tapi buh garam sikit...dia cakap aper..cukup la mama masak camnie..x best la...confirm anak daraku ituh tradisional sungguh seleranya....

n malam lak p makan kat wakaf 2 seafood..pekena daging merah, tomyam n kangkung belacan....yummiee..apa la aku nie bab makan ajer...

oh ya..cerita hari sabtu...kul 10am, aku nak kuarkan bubur hadeef yang dithawed..tiba2..kejadian yang mengejutkan hakuuuuuuu....naper DF ku dah defrost, tak de frost..pegang DF cam x beraapa nak sejuk...tgk temp OKEH...tapi bila tgk belakang suis terOFF..naperrrrrr....uwaaaaaaaaaa........bagai nak meraung...terus aku buat kuar seme EBM..nampaknya seme ok, masih beku, mungkin sbb frost 2 tebal sgt kot...tapi seme frost dah totally cair..

stok terkini hadeef, dah ada space tok frozen food...
dah settle defrost secara tak langsung..


nie lak, seme frost yang dikeluarkan

n aku rasa dalam kul 4 petang smlm.....n yang pasti...aku syak yang aku tertekan suis 2 masa p kat belakang DF nak carik kain buruk buat lap....mesti terkena kaki masa aku dok menonggeng2 tue...takkan najla ke belakang..susah nak masuk stor 2....kena alihkan kabinet dulu....

bila kenang...huhuhu....kalo la seme EBM 2 cair..mati la aku...aku pum skrg kat office dapat 16-18 oz je..hadeef still minum 24 oz lagi....mana la aku nak cekau kalo seme ebm nie cairrrrrrrrrrrr..banyak gak lagi walaupun EBM aku 2 dah mula surut sbb aku selalu curik...pagi nie seme thawed EBM..huhuhu..kes tak sempat nak pump hari cuti...n aku dah peod lagikkkk...just 15 days je aku suci..period lagi..huhuhu..bahaya sungguh..subur benor ke haku nie....

xtvt diteruskan lagi ngn masak2 sedunia...x de la banyak...just masakkan sup ikan merah tok najla...berselera najla makan.....

yummie..nie tok mama ratah..
pas 2 aku masakkan segala bagai sayur n ikan tok hadeef....ku steamkan brokoli, keledek, kentang, carrot,ikan merah n blend..
frozen tok hadeef..

..n keep frozen kan

cuba bayang kalo kita makan nei..tawarnya..


....senang..just masak bubur tiap2 hari pas 2 masukkan jer..mesti korang cakap..rajinnya kau masak tetiap hari bubur..ntah la.jawapannya sbb AKU RAJIN la...lagipun aku nak hadeef makan bubur yang fresh..just lauk je x fresh..heheh..

uwaaa..hadeef x leh makan ayam...dia allergic...aku try bagi dia makan last wednesday for e 1st time..
bukan setakat badan naik merah2 hari jumaat 2...sampai hadeef cirit birit n montotnya merah sgt..asik nangis jer....untuk pertama kalinya selepas 7 bulan..aku beli gak dispo tok hadeef..sbb hujan x berenti 4 hari n stok cd abis..padahal aku dah ada 25++ keping cd 2...hadeef lak berak selang 20-30 minit 2...papa siap gelakkan mama sbb beli DD tok hadeef...nasib la labu....bila p beli, mati kutu aku nak beli yang mana....mahal beb DD sekarang....beli gak la aku yang 40 pieces..huggies rm 23.90...pejam mata jap...lagi pun leh la aku selalu letak cream kat montot hadeef..kalo ngan cd..siap aku kena alas ngan nappy liner...takut cd x nyerap...jumaat malam aku siap bawak hadeef jumpa paed... paed cakap kalo baby yang allergic, makanan yang dia makan2 leh sebabkan dia sakit perut..2 yang aku syak AYAM...n paed bagi 2 jenis ubat..serbuk..kena larutkan lam air bagi hadeef..tapi hadeef 2 mmg cerdik..minum sikit..terus dia sembur...last2 mr hubby kata..why not we try to give him AGEL UMI..mana tau kot2 baik....aku pun x perasan lak....biasa UMI ngan EXO aku just bagi time diaorg batuk n selsema...n alhamdulillah..immidiate effect, cirit birit hadeef berkurang dari 20-30 minit sekali ke 2-3 jam sekali.....n pagi tadi last hadeef membuang jam 12 malam...n pagi tadi aku hantar hadeef ke taska ngna hati yang agak lapang....alhamdulillah juga AGEL serasi tok anak2.....(berbaloi mama beli, walaupun rabakkkk...)

ini lah kisah hari mingguku yang memenatkan...psss..semalam ku landing nyusukan hadeef, bila bangun je dalam kul 10, mr hubby dah lipat seme kain2 yang segunung itu..bayang la kain dari hari selasa-sabtu...thanks biii...mmuahhh..

0 comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers