Saturday, January 31, 2009

my garden..oh garden

erm....baru lepas membelek pokok2 kat laman umah..cian sgt aku tgk pokok2 nie..sejak 2 menjak nie..x larat sgt nak jenguk pokok2 nie...perut ku dah membuyung masuk 9 bulan..nak siram pokok pun terkadang x larat..tgk la..terukkan..

tapi kan..dalam banyak2 pokok2 bunga nie...ada gak yang kesayangan aku..maksudnya..bila dah kesayangan..aku akan pastikan di siram dan di baja la...sbb kalo nak beli mahal gak 2..n dah besar dah pun...balik keje..jenguk gak kejap..jamu mata...yang pastinya..pokok 2 aku tak berbunga..sbb pokok2 jenis palm n keladi nie x susah nak jaga..kalo yang berbunga..dah abis bunga..huhu..x lawa....nie dia pokok kesayanganku..



tapi dalam banyak2 pokok yang tak berbunga..ada satu pokok yang berbunga..hehehehe..yang pastinya aku x beli..ambek umah paksu, yang dia tut kan...nie ha pokok bungaku..BUNGA RAYA..bunga kebangsaan negara kita..


cantikkan..jangan merendah2 kan bunga kebangsaan kita nie...insyaAllah..dah abis pantang nanti..akan ku service kebunku nie....akan ku pastikan..ia akan kembali cantik dan mengembalikan keTENANGanku...

0 comments: