Thursday, December 24, 2009

progress

alhamdulillah rezeki 2010, insyaAllah kami sekeluarga akan pindah rumah...
rumah berharga rm210K ini hasil pinjaman kitaorg ngan bank..hahaha...kiranya nie dah masuk tahun ke 2 dah nie..maunya hujung tahun depan kami akan mengamalkan langkah jimat cermat sbb kena bayau rumah 1.5K sebulan..huhuhu....




rumah nie sbnrnya tidak lah cantik sgt di mata kitaorg...
kalo umah cantik ponnn, jauh nunmmmm dari kemudahan..susah gaks kan..
n kalo umah cantik camner pun..kalo penyepahhh tahap kuasa cipan...x guna gaks...
tapi disebabkan faktor2 tertentu, jadi memilih rumah ini...

alasan utama :

  • dekat ngan rumah mertua..dalam 2.5 km sahaja ( menantu solehah kann??? )
  • dekat ngan umah sekarang ( pun sama, 2.5 km jer )
  • dekat sgt2 ngan taska n tadika anak sekarang ( 1 km jer, or x sampai pon)
  • umah nie dekat ngan jalan besar...ku x suka umah yang jauh2 sgt masuk ke dalammm..susah sedara mara nak datang
  • dekat ngan pusat bandar kuala terengganu..within 10 km ++ jer....ku kan hantu bandar..ada je benda nak carik....
kenapa factor ini???
  • ku nie selalu pergi kursus, so senang...anak2 hantar umah mak mertua jer..siang antar taska...walaupun jarak ke tempat keje 23km jugak..pergi balik 46 km...tapi nie la factor utama..
  • senang nak p makan umah mertua..ayyoyo......sbb aku nie menantu x tau malu..lapo jer, g makan umah mertua..sbb 2 MIL selalu masak banyakkk..dia tau menantu dia kuat makan n muka x tau malu.....
actually umah 2nd lot..lot tengah2....jadik umah aku penuh ngan jiran..kiri..kanan..depan ..belakang...seme berjiran..skrgnya..kalo mr hubby g kursus..x de la takutsss...jiran ramaiii...hehehe....umah lebih kurang 1500 kaki persegi..tanah laks, 549 meter persegi...
agak luas la bagi aku....sbb umah nie umah sebijik2...jadi...ada tanah di tepi, depan n belakang...tanah dibelakang masih banyak...boleh la nak menanam sikit (tanam lalang ke???)..n kalo ada rezeki masih lagi boleh extend sebyk 12*20 kaki lagi (kalo ada rezeki la...)....sbb bilik ada 3 jer..bilik air 2....ok la tok masa skrg...anak pun masihh dua....

nie hasil lawatan jumaat lepas.....dev kata, diorg nak siapkan gaks by tahun nie...nampak macam mustahil jerkkkk..huhuhu.....

6 comments:

Afne said...

besarrrrrrrnya rmh ina. best klu dpt rmh camni leh cucuk tnm, anak2 puas tmpt lapang nk bermain.

fara said...

luas area umah ko nih na..sgt tak susuwai utk aku yg maleh nak bercucuk tanam..huhu..arap2 sampai la aku ke sana one day..

Ammi Sara said...

Salam Ina, besarnye umah, bestnye. aku setuju dgn fara,aku pun jenis maleh gardening ni, tp nasib baik abg alim suke sgt gardening ni, hehe..yg best budak2 ada play area kan..good luck with d new house

ina said...

aku nie nak kata rajin x gaks..nak kata mals x gaks..sbb kat umah 2 ada gak yang aku tanam...pernah satu ketika 2..aku tanam jagung, brendi, sawi, kangkung..tgh preggy hadeef rasanya...tapi sekarang dah sempattttttt..hadeef 2 memerap..nak aku ajer...massak pun x brp nak sempat....

Aida Arisya said...

alaaa cik na dah nk berpindah ke..kat mana lak ni...

ina said...

kat area umah lama gak...kat tahfiz..tau kan...