Sunday, July 19, 2009

konvokesyen UDM kali pertama

kali nie entry pasal konvo udm...bukan nak cerita pasal suasana konvo sbb seme org dah tau kan meriah...tapi ceta aku yang dilantik sebagai PEMBACA NAMA GRADUAN....mulanya ingat keje yang simple...tapi bila hari pertama dgr org baca nama sidang pertama n kedua scr online kat pc mula la aku x sedap rasa....takut gilosss....ye la yang dgrnya suara kita jer...kalo sumbang, sumbing, ke aper..mmg haru....ada 10 org untuk fakulti aku....disebabkan dah 3 tahun UDM x konvo so ramai la tahun nie..2 sidang...rabu petang n khamis pagi....sekali baca 30-40 org...member2 seangkatan like harda, kimah, zaharah, wan zul turut membantu membetulkan pitching yang mana yang x betul....heheehe..

posing lepas selesai satu sidang..

antara insiden biasa berlaku spt tersalah sebut nama graduan (konfem ada)..terketar2..slow sgt..kuat sgt..n....macam2 lagi....alhamdulillah, aku dapat harunginya ngan tenang....n yang aku paling geram..graduan yang x bawak slip nama....dah la tulisan cam cakar ayam..nasib la ko aku baca nama hang salah...n satu lagi...graduan yang me'lonyeng'kan kertas 2..nak berpinau mata aku baca...nasib baik tuanku canselor x dok...kalo tak malunya....

n sesi petang lak...ku masuk perarakan graduan..dah 2 tahun tak pakai jubah academician UDM nie..gian...

n hari nie..ku dah kembali ke normal rutin..teaching..teaching...student..student..banyaknyer keje...

p/s : opsss..jubah akademik x hantau lagi..bila nak p hantar nie...buat jeruk lak lam bilik...

1 comments:

Aida Arisya said...

wahh dah konvo udm ekk...best x konvo kali ni...mesti meriah kn..dah laa jubah baru...jelesnyaaa..huhuhuhu