Monday, April 27, 2009

after 60 days....

dah lama x hap date...sibuk dengan tugas harian menjaga 2 anak kecil yang masih perlukan perhatian...akhirnya..masuk jugak aku ke ofis stlh habis cuti yang diberi...erm...macam baru keluar dunia baru setelah memerap di rumah....

kali nie masa 60 hari nie x membuatku duk relaxs sbb aku kena berhempas pulas mengumpulkan stok EBM untuk bekalan hadeef bila masuk keje...alhamdullah spjg 2 bulan dapat aku kumpul 150 peket * 3 oz EBM untuk hadeef..moga Allah mudahkan perjalananan aku untuk exclusive breastfeed hadeef kali nie...thanks for my lovely friend, fara...yang banyak membantu bagi sokongan untuk aku kali ni walaupun nun jauh di perak dah juga n my hubby yang x putus2 memberikan kata2 semangat kepadaku tok berikan yang terbaik untuk hadeef...n kalau takde pump kesayanganku ni..my Freestyle..tentu aku x berjaya kumpulkan stok sebanyak 2 dengan aku yang agak malas nie..hehhehehe..

now a day..aku dah kembali pada rutin yang asal..kembali bekerja..8.00am to 5 pm...nie bermakna hadeef juga terpaksa aku tinggalkan dari 7.30 am tp 5.30 pm...kesian hadeef, masih kecil untuk mengerti yang mamanya keluar mencari rezeki...sebab tu mama tinggalkan hadeef dengan susu mama..agar..walaupun dia berjauhan denganku..susuku menjadi penemannya dikala dia kehausan...supaya dia sentiasa berada dekat denganku ( walau zahirnya berjauhan..)

najla ? bukan main seronok bila adiknya bersama di taska..bila di tanya...kakak kacau hadeef..katanya..." tak la mama, kakak cium jer.."...n waktu pagi x la serumit dl sbb ada peneman...seronok layan najla sekarang sbb dia makin keletah berbicara..anak2..kamulah penyejuk hati mama dan papa...

rutin harianku..ya Allah..bangun 6 am mmg x sempat..nampak gayanya kena adjust to 5.30 am pulak....malam kena strelize brg 2 penyusuan..susun stok EBM...siapkan brg2 anak ke nursury, mendobi n keje2 rumah lain...nasib baik papa juga membantu...pagi lak ngan sesi pumping, susun stok ke nursery n macam2...huh..rasa macam dah jadi SUPER WOMEN jer...tapi apa yang aku lakukan aku x nakkan balasan..cukup la dapat tgk anak2 membesar di depan mata dengan baik..itu dah cukup bermakna...takkan sesekali ku mengomel penat kerana mereka semua adalah syurga hatiku..thanks papa, najla dah hadeef kerana berikan mama kegembiraan ini....

Ya Allah...permudahkalah segala perjalanan hidup kami sekeluarga..biar kami berada di bawah limpahan payung keberkatanmu...Amin.....

0 comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers